See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkamisel nõustud meie küpsisepoliitikaga. Lisateavet küpsiste kasutamise kohta leiad KKK-st.

Auto töökotta jätmine lõppes sõiduki kadumisega

20.09.2017

Eile registreeriti If Kindlustuses autovarguse kahjujuhtum, kus klient viis oma sõiduki Tallinnas asuvasse vinüülkiletamise töökotta, kuid autole järele minnes olid kadunud nii auto kui ka töö vastu võtnud isik.

Septembri alguses viis Ifi klient oma sõiduauto Škoda ühte Tallinnas asuvasse vinüülkiletamise töökotta, et kokkulepitud ajal lasta auto kiletada. Samuti oli klient tasunud ettemaksu summas 550 eurot.

Töömeister võttis auto vastu ja lepiti kokku auto üleandmise aeg, kuid kohale minnes avastas heauskne klient kinnised garaažiuksed, meister telefonile ega e-kirjadele ei vastanud ning autotöökoja naabrite andmeil polnud töökojas mitme päeva vältel liikumist olnud. Klient pöördus 18. septembril politseisse, et registreerida sõiduki vargus ning teavitas oma kindlustusseltsi.

Eile, 19. septembril, asus pärast kahjujuhtumi registreerimist tööle Ifi kindlustusuurija, kelle operatiivse töö tulemusena leiti sõiduk sama päeva pärastlõunal Koplist suletud hoovist. Sõiduk oli terve ning Ifi klient oli õnnelik, et sai oma auto tagasi, ehkki kiletamistööd olid tegemata.

If Kindlustuse kahjukäsitluse osakonna juht Taavi Kiibus paneb inimestele südamele, et oma autot võõrastele isikutele jätta on risk, mille võtmist tuleks eelnevalt tõsiselt kaaluda.

„Juhime tähelepanu, et kaskokindlustus ei kata juhtumit, kui inimene annab ise vabatahtlikult oma sõiduki ja võtmed võõra inimese kätte. Sama kehtib näiteks oma kasutatud sõiduki müügil, kui heauskselt antakse auto võõrale inimesele proovisõiduks ja nii kelmuse ohvriks langetakse. Teema muutub peagi aktuaalseks ka rehvide vahetamise hooajal. Seepärast soovitame pöörduda oma autoga vaid tunnustatud ja usaldusväärsete töökodade poole,“ ütles Kiibus.

If Kindlustus soovitab, et kui jätate oma sõiduki tundmatuma firma kätte, siis tuleks enne auto loovutamist teha korralik taustauuring firma kohta. Sarnasesse olukorda sattudes tuleks esimesel võimalusel politseile ja kindlustusele kahjust teada anda, sest see võimaldab juhtumi kiiremini lahendada. „Kliendi ja kindlustusseltsi ühine huvi on see, et klient saaks oma sõiduki kiiresti ja tervelt tagasi,“ lisas Kiibus.

If Kindlustusele teatati mullu 19 sõiduki vargusest ja tänavu on registreeritud üheksa sõiduki vargust või röövimist.