See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkamisel nõustud meie küpsisepoliitikaga. Lisateavet küpsiste kasutamise kohta leiad KKK-st.
KKK

Korduma kippuvad küsimused

KKK

Üldised küsimused

Kust ma leian infot If Plus boonusprogrammi kohta?

Loe boonusprogrammist ja boonuskaitsetest lähemalt plus.if.ee.

 Mida ma vajan Ifi e-büroosse sisenemiseks?

E-büroos saad ennast autentida ID-kaardi, Mobiil-ID või internetipanga paroolidega (Swedbank, SEB Pank, Krediidipank, Danske Bank, Nordea Pank, LHV Pank).

Mis on küpsised (cookies)?

Küpsis (cookie) on väike tekstifail, mille veebiserver saadab kasutaja veebilehitsejale ja mille abil on võimalik teenusepakkujal muuta veebilehe kasutamine lihtsamaks, mugavamaks ning turvalisemaks, jättes meelde Sinu eelistused. Nii ei pea Sa iga kord meie veebilehte külastades uuesti enda andmeid sisestama või keelt valima.
Samuti mõõdetakse küpsistega veebilehe liiklust/külastatavust ja reklaamikampaania tõhusust, mis aitab meil teha keskkonna kasutajasõbralikumaks.
Kõik uuemad veebilehitsejad (Google Chrome, Internet Explorer jne) võimaldavad muuta küpsiste seadistust. Tavaliselt on need seadistused muudetavad veebilehitseja menüüs „Seadistused“ või „Interneti-suvandid“ „Privaatsuse“ alajaotusest.
Arvesta, et küpsiste keelamisel võivad veebilehe mõned funktsioonid kaduda.

Milliseid veebilehitsejaid ehk brausereid toetab Ifi e-büroo?

Kui Sul ei õnnestu e-büroos tehingute tegemine või autentimine, siis võib põhjus olla ka sinu arvuti veebilehitsejas ehk brauseris.
E-büroo kasutamiseks on kõige sobivamad brauserid Internet Explorer, Google Chrome või  Mozilla Firefox. Juhul, kui sul mingil põhjusel ei õnnestu jõuda soovitud tulemuseni helista palun Kindlustustelefonil +372 777 1211 või pöördu lähimasse Ifi büroosse.

Millal Ifi e-büroo kaudu saadetud teadete ja avaldustega tegeletakse?

E-büroo kaudu saadetud teadete ja avaldustega tegeletakse hiljemalt saatmisele järgneval tööpäeval.

Millal hakkab Ifi e-büroost ostetud kindlustus kehtima?

Kindlustuskaitse algab peale makse tasumist, kuid mitte enne kindlustusperioodi alguse kuupäeva. Erandiks on kindlustuskaitsed, millele rakendub ooteperiood (nt reisitõrkekindlustus ja lemmiklooma kindlustus).

Kui pikk on lepingu kehtivus?

E-büroost ostetud kodu-, kasko- ja lemmiklooma kindlustuse lepingu periood üks aasta. Reisikindlustuse periood võib olla alates ühest päevast kuni ühe aastani.
Liikluskindlustuse lepingu periood saab olla 1, 2, 3, 6 või 12 kuud.

Mitmes osas saan lepingu eest tasuda ja kas sellest sõltub makse suurus?

Kodu-, kasko- ja lemmiklooma kindlustuse makset saad tasuda ühes, kahes, neljas, kuues või kaheteistkümnes osas. Osade arv makse suurust ei mõjuta.
Reisi- ja liikluskindlustuse makse tuleb tasuda korraga.

Kuidas saan kindlustuspoliisi kui makse on tasutud?

Peale lepingu vormistamist ja pangas (esimese) arve tasumist, tee valik "Tagasi kaupmehe juurde". Nüüd näed ostetud lepingut oma töölaual ja saad avada ning *.pdf failina trükkida või oma arvutisse salvestada kõiki lepingu dokumente (arve, poliis, tingimused).

Miks ma ei näe oma kindlustust Ifi e-büroos?

E-büroos näed ainult neid liiklus-, reisi-, kasko-, kodu- ja lemmiklooma ja õnnetusjuhtumikindlustuse lepinguid, millel oled kindlustusvõtja või ettevõtte esindaja. Teisi Ifis sõlmitud lepinguid (nt ettevõtte vara, korteriühistu, metsa- ja väikelaevakindlustust) e-büroos näe.

Kuidas toimub Ifi e-büroos lepingute uuendamine?

E-büroost ostetud kasko-, kodu- ja lemmiklooma kindlustuse lepingu saad uuendada kuni 56 päeva enne uue kindlustusperioodi algust. Uue liikluskindlustuse võid osta kuni 182 päeva enne uue kindlustusperioodi algust.

Kui 23 päeva enne uue perioodi algust ei ole kasko, kodu või lemmiklooma leping uuendatud, uuendab If selle ise ja saadab e-postiga uue lepingu ning (esimese) arve. Liikluskindlustuse kohta saadab If pakkumus-arve.

Mis on omavastutus?

Omavastutus on kindlustuslepinguga määratud rahasumma või muu väärtus (protsent kahjust, päevade arv vms), mis jääb kindlustusjuhtumi puhul kindlustusvõtja kanda.

 

Liikluskindlustus

Millal ma võin kannatanuna liikluskahju hüvitamiseks oma kindlustusandja poole pöörduda?

Kannatanul on õigus saada kahjukäsitluse teenust ja nõuda hüvitist oma kindlustusandjalt, kui täidetud on kõik allpool nimetad tingimused:

  • kahjust teatatakse 30 päeva jooksul kindlustusjuhtumi toimumisest;
  • kindlustusjuhtumi läbi on kahjustada saanud vaid sõiduk või sõiduk ja muu asi samas juhtumis;
  • kindlustusjuhtumis osalenud sõidukite põhiasukoht on Eesti;
  • hüvitise summa on eeldatavalt alla 10 000 euro;
  • kindlustusjuhtumi asjaolud on selged.

Kes saab osta liikluskindlustuse?

Liikluskindlustuse saab osta igaüks, kellel on huvi kindlustamise vastu. See tähendab, et liikluskindlustuse lepingu sõlmimiseks ei pea Sa olema sõiduki registreerimistunnistusele kantud. Näiteks saad kiirelt ja lihtsalt sõlmida e-büroos liikluskindlustuse pereliikmele või sõbrale, kel parasjagu arvuti kasutamise võimalus puudub. NB! Kindlustusmakse arvutatakse sõiduki vastutava kasuta (selle puudumisel omaniku) järgi, aga kindlustusvõtjaks jääd Sina.

Ostsin sõbra autole kindlustuse ja selle autoga põhjustati liiklusõnnetus, kas minu kindlustusmakse suureneb?

Ei, suureneb liiklusõnnetuse põhjustanud sõiduki vastutava kasutaja, selle puudumisel omaniku, kindlustusmakse.

Liiklusõnnetuse põhjustamise järgselt suureneb õnnetuse põhjustanud sõiduki vastutava kasutaja, selle puudumisel omaniku, kindlustusmakse.

Milliseks perioodiks saab Ifi e-büroost liikluskindlustuse osta?

E-büroost saad osta liikluskindlustuse perioodiga 1, 2, 3, 6 või 12 kuud.

Kuidas ma saan osta liikluskindlustuse ettevõtte sõidukile nii, et arve maksja oleks ettevõte?

Enne lepingu eest maksmist (kolmandas sammus „Lepingu sõlmimine“) tuleb määrata kindlustusvõtjaks ettevõte. Selleks pead sisestama ettevõtte registrikoodi, nime ja telefoni numbri. Jääd sellel lepingul ettevõtte esindajaks. Peale makse tasumist näed lepingut oma "töölaual" ja saad avada ning trükkida või sobivasse kohta salvestada kõiki lepingu dokumente (poliis, arve).

Kas ma saan osta kindlustuse sõidukile, millel puudub kehtiv tehniline ülevaatus?

Kui sõiduki registrikanne liiklusregistris on peatatud, saad kindlustuse osta maksimaalselt 30-ks päevaks. Kui soovid osta liikluskindlustuse perioodiga alla ühe kuu, helista Kindlustustelefonile 777 1211.

Kas liikluskindlustuse poliisi peab kaasas kandma?

Eestis liigeldes ei ole poliisi kaasaskandmine kohustuslik, kuid enne sõidu alustamist peab juht veenduma, et liikluskindlustus kehtib. Liigeldes Euroopa Liidus väljaspool Eestit, peab juhil kaasas olema liikluskindlustuse kehtivust tõendav dokument (tavapoliis või roheline kaart).

Millal on roheline kaart kohustuslik?

Roheline kaart on kohustuslik reisides väljapoole Euroopa Liitu „rohelise kaardi riikidesse“: Albaania, Andorra, Aserbaidžaan, Bosnia ja Hertsegoviina, Iisrael, Iraan, Makedoonia, Maroko, Moldova, Montenegro, Serbia, Tuneesia, Türgi, Ukraina, Valgevene, Venemaa. Roheline kaart väljastatakse poliisi kehtivuse ajaks ja see on tasuta.

Kuidas saan rohelise kaardi?

Rohelise kaardi saab Ifi kehtiva liikluskindlustuse olemasolul tasuta lähimast Ifi büroost või tavapostiga. Rohelise kaardi tellimiseks saada meile e-büroost avaldus või helista Kindlustustelefonil 777 1211.

Kuidas ja millal saab liikluskindlustuse lepingu lõpetada?

Liikluskindlustuse lepingu saab lõpetada, kui sõiduk on hävinud, varastatud, seda ei saa üle ühe kuu tehnilistel põhjustel kasutada või lõppeb sõiduki kasutamise hooaeg (nt mootorratas). Vaata täpsemalt Eesti Liikluskindlustuse Fondi kodulehelt.

Avalduse lepingu lõpetamiseks saad saata e-büroost kui oled sisse loginud.

Mis saab liikluskindlustusest, kui sõiduk võõrandatakse?

Sõiduki võõrandamisel, s.o kindlustuskohustusega isiku muutumisel, läheb leping üle uuele kindlustuskohustusega isikule (vastutavale kasutajale, selle puudumisel omanikule). Loe lisaks Eesti Liikluskindlustuse Fondi kodulehelt.

 

Kaskokindlustus

Kui sõlmin kaskokindlustuse, kas pean eraldi ka liikluskindlustuse lepingu sõlmima?

Jah, liikluskindlustuse leping on kohustuslik sõlmida kõigile sõidukitele, mis on Maanteeameti liiklusregistris registreeritud ja mis osalevad liikluses.

Kas Ifi e-büroost saab osta kaskokindlustust liisingule kuuluvale sõidukile?

E-büroos pakutav kindlustuskaitse (Superpakett) sobib kõigile Eestis tegutsevatele liisingfirmadele. NB! Vaata liisinglepingust, millised on nõuded omavastutusele!

Soovin sõita autoga Venemaale, Ukrainasse või Valgevenesse. Kuidas ma saan kaskokindlustuse kaitset laiendada?

Saada Ifi e-büroost avaldus lepingu muutmiseks.

Kuidas saab tellida Autoabi?

Autoabi saamiseks helista 24/7 Kindlustustelefonil 777 1211.

Plaanin sõiduki müüa, millal ma saan kaskokindlustuse lõpetada?

Kaskokindlustuse saad lõpetada esitades selleks avalduse enne sõiduki müüki. Kui sõiduk on juba müüdud, siis saab lepingu lõpetada vana omanik ainult uue omaniku nõusolekul või uus omanik.

 

Kodukindlustus

Kuidas saab tellida Koduabi?

Koduabi tellimiseks helista 24/7 Kindlustustelefonil 777 1211.

Kuidas saab sõlmida kindlustuslepingu hoonele, mille vanus on üle 50-ne aasta ja milles olevat kodust vara ei soovi kindlustada?

Kui Sa ei leia e-büroos sobivat kindlustuslahendust, helista Kindlustustelefonile 777 1211.

Kuidas saab hüpoteegipidaja teada, et sõlmisin Ifi e-büroos kodukindlustuse lepingu?

Saada hüpoteegipidajale poliis.

Millistel tingimustel saab lepingu keset kindlustusperioodi lõpetada?

Lepingu saab lõpetada seaduses ja kindlustustingimustes toodud juhtudel. Näiteks kindlustatud hoone või korteri müügi korral. Avaldus lepingu lõpetamiseks tuleb esitada enne müüki.

 

Reisikindlustus

Kas Ifi reisikindlustus sobib Valgevene viisa taotlemiseks?

Ei, Valgevene viisa taotlemiseks ja riiki sisenemiseks ei sobi Ifi reisikindlustus.

Kuidas ma tean, millise piirkonna pean valima?

Kui Sa ei leia vastust sihtkoha juures küsimärgi all olevast lisainfost, helista Kindlustustelefonil 777 1211.

Kas saan sõlmida reisikindlustuse teisele isikule, kui ma ise ei reisi?

Kindlustada saad nii ennast kui teisi. Vajadusel saad vormistada kindlustuse kuni 50-le reisijale ise reisile minemata.

Kas poliisil märgitud kindlustussummad on kõikide reisijate peale kokku?

Ei, poliisil märgitud kindlustussummad kehtivad iga reisija kohta eraldi, st kui valid pagasikindlustuse summa 300 eurot, siis on iga reisija pagas kindlustatud 300 euro ulatuses.

Kuidas toimida, kui reisijad vajavad erinevaid kaitseid?

Ühe lepinguga kindlustatud reisijatel on ühesugune kaitse. Kui reisijad vajavad erinevat kaitset, tuleb vormistada erinevad lepingud.

Näide: Neljaliikmeline pere läheb rannapuhkusele. Lisaks rannamõnude nautimisele kavatseb pereisa koos pojaga minna sukelduma, pereema ja tütar sellega tegeleda ei soovi. Mõistlik on sõlmida kaks lepingut emale ja tütrele ilma kõrge riskiga tegevuse kaitseta, isale ja pojale kõrge riskiga tegevuse kaitsega.

Kas saan Ifi e-büroos reisikindlustuse lepingut pikendada, kui kavatsen välismaale jääda pikemaks?

Ei, e-büroost lepingu ostmisel kinnitab kindlustusvõtja, et kindlustatavad isikud alustavad reisi Eestist ning kindlustusperiood ei ole pikem ega lühem kui reis Eestist välismaale ja tagasi. Välismaal olles kirjuta lepingu pikendamiseks info@if.ee või helista 24/7 Kindlustustelefonil +372 777 1211.

Kas saan Ifi e-büroos lepingu sõlmida juba välismaal olles?

Ei, välismaal olles kirjuta lepingu sõlmimiseks info@if.ee või helista 24/7 Kindlustustelefonil +372 777 1211.

 

Lemmiklooma kindlustus

Kui vana koera või kassi saab kindlustada?

Koera või kassi vanus lepingu sõlmimisel peab olema vahemikus 4 kuud kuni 7 aastat.

Kas ma saan oma tõuloomale kindlustuslepingu sõlmida, kui tal ei ole kehtivat tõutunnistust?

 Jah, sest If Kindlustus ei küsi infot tõutunnistuse olemasolu kohta.

Kas ma saan sõlmida oma loomale ainult meditsiiniabikindlustuse?

Lemmiklooma kindlustus sisaldab kõiki e-büroos loetletud kaitseid, ühtegi kaitset eemaldada või lisada ei saa.

Kas on võimalik Ifi e-büroos näidatud hüvitislimiite suurendada või vähendada?

Määratud hüvitislimiite ei saa muuta. Valida saab ainult kindlustussummat, mis peab jääma vahemikku 100 kuni 2500 eurot.

Kas kindlustusleping lõppeb, kui loom saab 8 aastaseks?

Ei, leping kehtib kindlustusperioodi lõpuni, aga järgmiseks perioodiks lepingut ei uuendata.

 

Äriklient e-büroos

Kuidas saab äriklient e-büroost lepinguid/poliise osta?

  1. Sisene e-büroosse nupu „MINU LEPINGUD" kaudu eraisikuna ID-kaardi, Mobiil-ID või panga paroolidega. Täida enda andmed ja salvesta need.
  2. Vali soovitud kindlustus ja sisesta vajalikud andmed.
  3. Jõudes sammu „Lepingu sõlmimine" vali kindlustusvõtjaks (arve maksjaks) ettevõte ja sisesta ettevõtte andmed. NB! Ettevõtte esindajaks sellel lepingul jääb isik, kes e-büroosse sisse logis!
  4. Jätka lepingu vormistamist ja teosta makse pangalingi kaudu või vali arvega tasumine.
  5. Peale makse tasumist näed lepingut oma "töölaual" ja saad avada ning trükkida või sobivasse kohta salvestada kõiki lepingu dokumente (poliis, arve, tingimused).
  6. Oma „töölaual" näed ka edaspidi kõiki e-büroost ostetud lepinguid koos kindlustusdokumentidega, millel oled kindlustusvõtja või ettevõtte esindaja.