Üldised küsimused
Kust ma leian infot If Plus boonusprogrammi kohta?
Loe boonusprogrammist ja boonuskaitsetest lähemalt if.ee/ifplus
Mis on küpsised (cookies)?
Küpsis (cookie) on väike tekstifail, mille veebiserver saadab kasutaja veebilehitsejale ja mille abil on võimalik teenusepakkujal muuta veebilehe kasutamine lihtsamaks, mugavamaks ning turvalisemaks. Loe lähemalt If Kindlustuse veebilehel kasutatavatest küpsistest.
Mida ma vajan Ifi iseteenindusse sisenemiseks?
Iseteeninduses saad ennast autentida ID-kaardi, Mobiil-ID või internetipanga kaudu (Swedbank, SEB, Luminor, Coop, LHV).
Milliseid veebilehitsejaid ehk brausereid toetab Ifi iseteenindus?
Kui sul ei õnnestu iseteeninduses tehingute tegemine või autentimine, siis võib põhjus olla ka sinu arvuti veebilehitsejas ehk brauseris.
Iseteeninduse kasutamiseks on kõige sobivamad brauserid Internet Explorer, Google Chrome või Mozilla Firefox. Juhul, kui sul mingil põhjusel ei õnnestu jõuda soovitud tulemuseni helista palun kindlustustelefonil +372 777 1211.
Millal Ifi iseteeninduse kaudu saadetud teadete ja avaldustega tegeletakse?
Iseteeninduse kaudu saadetud teadete ja avaldustega tegeletakse saatmisele järgneva 1-3 tööpäeva jooksul.
Millal hakkab Ifi iseteenindusest ostetud kindlustus kehtima?
Kõige varasem kindlustusperioodi alguse kuupäev saab olla lepingu sõlmimise päev.
Kindlustuskaitse algab peale makse tasumist, kuid mitte enne kindlustusperioodi alguse kuupäeva. Erandiks on kindlustuskaitsed, millele rakendub ooteperiood (nt reisitõrkekindlustus ja lemmikloomakindlustus).
Kas ma saan osta kindlustuse algusega tulevikus?
Jah, saad osta kindlustuse algusega tulevikus. Kasko, kodu ja lemmikloomakindlustuse algus saab olla kuni 56 päeva tulevikus. Liikluskindlustuse algus saab olla kuni 182 päeva ja reisikindlustuse algus 365 päeva tulevikus.
Kui pikk on lepingu kehtivus?
Iseteenindusest ostetud kodu-, kasko- ja lemmiklooma kindlustuse lepingu periood üks aasta. Reisikindlustuse periood võib olla alates ühest päevast kuni ühe aastani.
Liikluskindlustuse ostmisel saab valida eelvalitud perioodidest 1, 2, 3, 6 või 12 kuud või valida ise soovitud periood.
Mitmes osas saan lepingu eest tasuda ja kas sellest sõltub makse suurus?
Kodu-, kasko-, lemmiklooma- ja liikluskindlustuse lepingu eest saad tasuda ühes, kahes, neljas, kuues või kaheteistkümnes osas. Osade arv makse suurust ei mõjuta.
Reisikindlustuse makse tuleb tasuda korraga.
Kuidas saan kindlustuspoliisi, kui makse on tasutud?
Peale lepingu vormistamist ja pangas (esimese) arve tasumist, tee valik "Tagasi kaupmehe juurde". Nüüd näed ostetud lepingut oma töölaual ja saad avada ning *.pdf failina trükkida või oma arvutisse salvestada kõiki lepingu dokumente (arve, poliis, tingimused).
Miks ma ei näe oma kindlustust iseteeninduses?
Iseteeninduses näed ainult neid liiklus-, reisi-, kasko-, kodu- ja lemmiklooma ning õnnetusjuhtumikindlustuse lepinguid ja uuenduspakkumisi, millel oled kindlustusvõtja või ettevõtte esindaja. Teisi Ifis sõlmitud lepinguid (nt ettevõtte vara, korteriühistu, metsa- ja väikelaevakindlustust) iseteeninduses näe.
Kuidas toimub iseteeninduses lepingute uuendamine?
Iseteenindusest ostetud kasko-, kodu-, lemmiklooma- ja õnnetusjuhtumikindlustuse lepingu saad uuendada kuni 56 päeva enne uue kindlustusperioodi algust. Uue liikluskindlustuse võid osta kuni 182 päeva enne uue kindlustusperioodi algust.
Kui 23 päeva enne uue perioodi algust ei ole kasko-, kodu-, lemmiklooma- või õnnetusjuhtumikindlustuse leping uuendatud, uuendab If selle ise ja saadab e-postiga selle ning (esimese) arve kohta teavituse. Liikluskindlustuse kohta saadab If pakkumus-arve.
Mis on omavastutus?
Omavastutus on kindlustuslepinguga määratud rahasumma või muu väärtus (protsent kahjust, päevade arv vms), mis jääb kindlustusjuhtumi puhul kindlustusvõtja kanda.
Liikluskindlustus
Millal ma võin kannatanuna liikluskahju hüvitamiseks oma kindlustusandja poole pöörduda?
Kannatanul on õigus saada kahjukäsitluse teenust ja nõuda hüvitist oma kindlustusandjalt, kui täidetud on kõik allpool nimetad tingimused:
- kahjust teatatakse 30 päeva jooksul kindlustusjuhtumi toimumisest;
- kindlustusjuhtumi läbi on kahjustada saanud vaid sõiduk või sõiduk ja muu asi samas juhtumis;
- kindlustusjuhtumis osalenud sõidukite põhiasukoht on Eesti;
- hüvitise summa on eeldatavalt alla 10 000 euro;
- kindlustusjuhtumi asjaolud on selged.
Kes saab osta liikluskindlustuse?
Liikluskindlustuse saab osta igaüks, kellel on huvi kindlustamise vastu. See tähendab, et liikluskindlustuse lepingu sõlmimiseks ei pea Sa olema sõiduki registreerimistunnistusele kantud. Näiteks saad kiirelt ja lihtsalt sõlmida iseteeninduses liikluskindlustuse pereliikme või sõbra autole, kel parasjagu arvuti kasutamise võimalus puudub. NB! Kindlustusmakse arvutatakse sõiduki vastutava kasutaja (selle puudumisel omaniku) järgi, aga kindlustusvõtjaks jääd Sina.
Ostsin sõbra autole kindlustuse ja selle autoga põhjustati liiklusõnnetus, kas minu kindlustusmakse suureneb?
Ei, suureneb liiklusõnnetuse põhjustanud sõiduki vastutava kasutaja, selle puudumisel omaniku kindlustusmakse.
Liiklusõnnetuse põhjustamise järgselt suureneb õnnetuse põhjustanud sõiduki vastutava kasutaja, selle puudumisel omaniku kindlustusmakse.
Milliseks perioodiks saab iseteenindusest liikluskindlustuse osta?
Iseteenindusest saad osta liikluskindlustuse eelvalitud perioodiga 1, 2, 3, 6 või 12 kuud või valida ise sobiv kindlustusperiood.
Kuidas ma saan osta liikluskindlustuse ettevõtte sõidukile nii, et arve maksja oleks ettevõte?
Enne lepingu eest maksmist (kolmandas sammus „Lepingu sõlmimine“) tuleb määrata kindlustusvõtjaks ettevõte. Selleks pead sisestama ettevõtte registrikoodi, nime ja telefoni numbri. Jääd sellel lepingul ettevõtte esindajaks. Peale makse tasumist näed lepingut oma töölaual ja saad avada ning trükkida või sobivasse kohta salvestada kõiki lepingu dokumente (poliis, arve).
Kas ma saan osta kindlustuse sõidukile, millel puudub kehtiv tehniline ülevaatus?
Kui sõiduki registrikanne liiklusregistris on peatatud, saad kindlustuse osta maksimaalselt 30 päevaks.
Kas liikluskindlustuse poliisi peab kaasas kandma?
Eestis liigeldes ei ole poliisi kaasaskandmine kohustuslik, kuid enne sõidu alustamist peab juht veenduma, et liikluskindlustus kehtib. Liigeldes Euroopa Liidus väljaspool Eestit, peab juhil kaasas olema liikluskindlustuse kehtivust tõendav dokument (tavapoliis või roheline kaart).
Millal on roheline kaart kohustuslik?
Kui reisid Euroopa Majanduspiirkonna riikidest väljapoole, võta kaasa liikluskindlustust tõendav roheline kaart. Rohelist kaarti vajad riikides: Albaania, Andorra, Aserbaidžaan, Bosnia ja Hertsegoviina, Makedoonia, Maroko, Moldova, Montenegro, Suurbritannia, Serbia, Tuneesia, Türgi.
Alates 1. juunist 2023 ei kehti Eestis välja antud rohelised kaardid enam Venemaal ja Valgevenes. If ei väljasta alates 1. aprillist 2023 enam Venemaa ja Valgevene kehtivusega rohelisi kaarte.
Kuidas saan rohelise kaardi?
Rohelise kaardi saad tellida, saates Ifile avalduse iseteeninduse kaudu või helistades kindlustustelefonil 777 1211. Rohelise kaardi tellimine on kehtiva liikluskindlustuse ajal tasuta.
Alates 01.07.2020 ei ole vajadust rohelist kaarti enam rohelisele paberile trükkida ja If saadab selle pdf-formaadis e-mailile. Soovi korral saab selle ise tavalisele printeripaberile välja trükkida.
Kuidas ja millal saab liikluskindlustuse lepingu lõpetada?
Liikluskindlustuse lepingu saab lõpetada, kui sõiduk on hävinud, varastatud, seda ei saa üle ühe kuu tehnilistel põhjustel kasutada või lõppeb sõiduki kasutamise hooaeg (nt mootorratas). Vaata täpsemalt Eesti Liikluskindlustuse Fondi kodulehelt.
Avalduse lepingu lõpetamiseks saad saata Ifi iseteenindusest, kui oled sisse loginud.
Mis saab liikluskindlustusest sõiduki müügi korral (võõrandamine)?
Sõiduki võõrandamisel, s.o kindlustuskohustusega isiku muutumisel, ei saa lepingut lõpetada, vaid see läheb üle uuele kindlustuskohustusega isikule (vastutavale kasutajale, selle puudumisel omanikule). Loe lisaks Eesti Liikluskindlustuse Fondi kodulehelt.
Kaskokindlustus
Kui sõlmin kaskokindlustuse, kas pean eraldi ka liikluskindlustuse lepingu sõlmima?
Jah, liikluskindlustusele kehtib eraldi leping ning see on kohustuslik kõigile sõidukitele, mis on Maanteeameti liiklusregistris registreeritud ja mis osalevad liikluses.
Kas Ifi iseteenindusest saab osta kaskokindlustust liisingule kuuluvale sõidukile?
Iseteeninduses pakutav kindlustuskaitse (Superkasko paketid) sobib kõigile Eestis tegutsevatele liisingfirmadele. NB! Vaata liisinglepingust, millised on nõuded omavastutusele!
Soovin sõita autoga Venemaale, Ukrainasse või Valgevenesse. Kuidas ma saan kaskokindlustuse kaitset laiendada?
Alates 28. veebruarist 2022 ei väljasta If kaskokindlustuse poliise Ukrainasse, Valgevenesse või Venemaale sõitmiseks.
Kuidas saab tellida autoabi?
Autoabi saamiseks helista 24/7 kindlustustelefonil 777 1211.
Plaanin sõiduki müüa, millal ma saan kaskokindlustuse lõpetada?
Kaskokindlustuse saad lõpetada, esitades selleks avalduse enne sõiduki müüki. Kui sõiduk on juba müüdud, siis saab lepingu lõpetada vana omanik ainult uue omaniku nõusolekul või uus omanik.
Kodukindlustus
Kuidas saab tellida koduabi?
Koduabi tellimiseks helista 24/7 kindlustustelefonil 777 1211.
Kuidas saab sõlmida kindlustuslepingu hoonele, mille vanus on üle 50 aasta ja milles olevat kodust vara ei soovi kindlustada?
Kui Sa ei leia iseteeninduses sobivat kindlustuslahendust, helista kindlustustelefonile 777 1211.
Kuidas saab hüpoteegipidaja teada, et sõlmisin iseteeninduses kodukindlustuse lepingu?
Saada hüpoteegipidajale poliis.
Millistel tingimustel saab lepingu keset kindlustusperioodi lõpetada?
Lepingu saab lõpetada seaduses ja kindlustustingimustes toodud juhtudel. Näiteks kindlustatud hoone või korteri müügi korral. Avaldus lepingu lõpetamiseks tuleb esitada enne müüki.
Reisikindlustus
Kas Ifi reisikindlustus sobib Valgevene viisa taotlemiseks?
Ei, Valgevene viisa taotlemiseks ja riiki sisenemiseks ei sobi Ifi reisikindlustus.
Kuidas ma tean, millise piirkonna pean valima?
Kui Sa ei leia vastust sihtkoha juures küsimärgi all olevast lisainfost, helista kindlustustelefonil 777 1211 või küsi abi vestlusaknast.
Kas saan sõlmida reisikindlustuse teisele isikule, kui ma ise ei reisi?
Kindlustada saad nii ennast kui ka teisi. Vajadusel saad vormistada kindlustuse kuni 50 reisijale ise reisile minemata.
Kas poliisil märgitud kindlustussummad on kõikide reisijate peale kokku?
Ei, poliisil märgitud kindlustussummad kehtivad iga reisija kohta eraldi, st kui valid pagasikindlustuse summa 300 eurot, siis on iga reisija pagas kindlustatud 300 euro ulatuses.
Kuidas toimida, kui reisijad vajavad erinevaid kaitseid?
Ühe lepinguga kindlustatud reisijatel on ühesugune kaitse. Kui reisijad vajavad erinevat kaitset, tuleb vormistada erinevad lepingud.
Näide: Neljaliikmeline pere läheb rannapuhkusele. Lisaks rannamõnude nautimisele kavatseb pereisa koos pojaga minna sukelduma, pereema ja tütar sellega tegeleda ei soovi. Mõistlik on sõlmida kaks lepingut emale ja tütrele ilma kõrge riskiga tegevuse kaitseta, isale ja pojale kõrge riskiga tegevuse kaitsega.
Kas saan iseteeninduses reisikindlustuse lepingut pikendada, kui kavatsen välismaale jääda pikemaks?
Ei, iseteenindusest lepingu ostmisel kinnitab kindlustusvõtja, et kindlustatavad isikud alustavad reisi Eestist ning kindlustusperiood ei ole pikem ega lühem kui reis Eestist välismaale ja tagasi. Välismaal olles kirjuta lepingu pikendamiseks info@if.ee või helista 24/7 kindlustustelefonil +372 777 1211.
Kas saan iseteeninduses lepingu sõlmida juba välismaal olles?
Ei, välismaal olles kirjuta lepingu sõlmimiseks info@if.ee või helista 24/7 kindlustustelefonil +372 777 1211.
Lemmikloomakindlustus
Kui vana koera või kassi saab kindlustada?
Koera või kassi vanus lepingu sõlmimisel peab olema vahemikus 2 kuud kuni 7 aastat.
Kas ma saan oma tõuloomale kindlustuslepingu sõlmida, kui tal ei ole kehtivat tõutunnistust?
Jah, Ifis saab kindlustada nii puhtatõulisi kui ilma tõupaberiteta koeri ja kasse.
Kas ma saan sõlmida oma loomale ainult ravikulude kindlustuse?
Iseteeninduses saad valida kolme paketi vahel, millel on fikseeritud kaitsed ja kindlustussummad.
Kas kindlustusleping lõppeb, kui loom saab 8-aastaseks?
Ei, leping kehtib kindlustusperioodi lõpuni, aga järgmiseks perioodiks lepingut ei uuendata.
Äriklient Ifi iseteeninduses
Kuidas saab äriklient iseteenindusest lepinguid/poliise osta?
- Sisene iseteenindusse nupu „ISETEENINDUS" kaudu eraisikuna ID-kaardi, Mobiil-ID või pangalingi abil. Täida enda andmed ja salvesta need.
- Vali soovitud kindlustus ja sisesta vajalikud andmed.
- Jõudes sammu „Lepingu sõlmimine", vali kindlustusvõtjaks (arve maksjaks) ettevõte ja sisesta ettevõtte andmed. NB! Ettevõtte esindajaks sellel lepingul jääb isik, kes iseteenindusse sisse logis.
- Jätka lepingu vormistamist ja teosta makse pangalingi kaudu või vali arvega tasumine.
- Peale makse tasumist näed lepingut oma töölaual ja saad avada ning trükkida või sobivasse kohta salvestada kõiki lepingu dokumente (poliis, arve, tingimused).
- Oma töölaual näed ka edaspidi kõiki iseteenindusest ostetud lepinguid koos kindlustusdokumentidega, millel oled kindlustusvõtja või ettevõtte esindaja.