See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkamisel nõustud meie küpsisepoliitikaga. Lisateavet küpsiste kasutamise kohta saad siit.

Kuus soovitust, kuidas tasakaaluliikuriga ohutult sõita

30.04.2018

If Kindlustuse statistika järgi kasvavad igal kevadel õnnetusjuhtumikindlustuse kahjud, millest paljud on seotud laste harrastusspordiga. Enim satuvad õnnetustesse kooliealised lapsed ning lisaks luumurdudele on kukkudes eriti ohtlikud peatraumad.

Möödunud aastal teatati If Kindlustusele viiest tasakaaluliikuriga toimunud õnnetusjuhtumist. Neist tõsiseima puhul sai neiu kukkumise järel mitu tõsist vigastust ning õnnetusjuhtumikindlustuse hüvitis ulatus ligi 900 euroni.

If Kindlustuse isikukahjude grupijuhi Kadri Puna sõnul on tasakaaluliikuri kasutamine põnev harrastussport, kuid kuna liikuri kasutamisel ei ole vanusepiirangut, tuleb lapsevanematel suhtuda täie tõsidusega laste ja teiste liiklejate ohutuse tagamisse.

„Tasakaaluliikuri ostmisel ja kasutamisel tuleb meeles pidada, et tegemist on sõiduvahendiga, mille maksimaalne sõidukiirus on 15 km/h. Ohutu sõidu reeglid on samad nagu rulluisutamisel või tõukerattaga liiklemisel: sõida ettevaatlikult, ole tähelepanelik ümbritseva suhtes ja järgi liikluseeskirju. Kindlustatud lapse kaitseks on õnnetusest põhjustatud vigastuse korral ühekordne hüvitis ehk valuraha,“ ütles Kadri Puna.

Enne liikuriga sõitmist avalikes kohtades peaks selged olema pidurdamine, manööverdamine ja liikluseeskirjad. Sõitmisega harjutamist võiks alustada rahulikumas paigas. Tänavatel, kus on ka teisi liiklejaid, tuleb keskenduda ümbritsevale. Juhime tähelepanu, et Liikluseeskirjade kohaselt (LE § 31) peab tasakaaluliikuriga sõitmisel alla 16-aastane juht kandma kiivrit.

Soovitused, kuidas tasakaaluliikuriga ohutult sõita:

1. Tasakaaluliikuriga ohutult sõitmiseks on kõige tähtsam korraliku turvavarustuse kasutamine. Kanna kiivrit, põlve-, randme- ja küünarnukikaitsmeid, mis vähendavad kukkumisest tingitud vigastuste teket.

2. Väldi tiheda liiklusega teede läheduses sõitmist.

3. Astu liikurile kindlalt peale ja seisa keskel nii, et keharaskus oleks võrdselt mõlemale jalale jaotatud.

4. Sõites vaata ettepoole, et hoida kindlamalt tasakaalu.

5. Tasakaaluliikuri kasutamisel ole tähelepanelik, keskendu vaid sõitmisele ja end ümbritsevale. Ära kuula samal ajal kõrvaklappidest muusikat ega kasuta mobiiltelefoni.

6. Kukkumise ennetamiseks tule liikurilt maha, astudes tahapoole.