See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkamisel nõustud meie küpsisepoliitikaga. Lisateavet küpsiste kasutamise kohta leiad KKK-st.

Kindlustusega seotud müüdid ja tegelikkus

12.08.2015

Kindlustusega seoses on liikvel erinevaid müüte ning kuuldusi, mis tegelikkuses tõele siiski ei vasta. Näiteks arvatakse, et kui laenan sõbrale autot ning tema teeb avarii, siis kasko ei hüvita. Samuti kardetakse hüvitisest ilma jääda, kui ostutšekk on kadunud.

Toome siinkohal välja müüdid, mis inimesi enim segadusse on ajanud:

  1. Kindlustus vähendab hüvitist, kui tulekahju tagajärjel jääb püsti hoone korsten -
    korstna püsti jäämine ei mõjuta kuidagi kindlustushüvitist.
  2. Igal hoonel peab olema täielik dokumentatsioon alates kasutusloast ja lõpetades korstnapühkija ametliku aktiga - kindlustus ei nõua hoone kasutusluba ning korstnat ja kütteseadmeid võib ka ise hooldada, kui vahendid ning teadmised olemas. Siiski, seadusest tulenevalt peab iga nelja aasta tagant laskma korstnaid pühkida kutsetunnistust omaval korstnapühkijal.
  3. Kui sõber teeb sinu autoga avarii, siis kasko ei maksa – Ifi kasko hüvitab ka sellisel juhul kahju, kui roolis oli keegi teine. Oluline on, et roolis olija on kaine ning juhtimisõigusega.
  4. Kindlustusele peab kahjust kolme tööpäeva jooksul teada andma – tegelikult tuleb kindlustusele kahjust teada anda mõistliku aja jooksul. Näiteks kui teel lennujaama peaksite sattuma avariisse, siis võib kahjust teada anda reisilt naastes, kui on selleks mugavam ning sobivam aeg.
  5. Kindlustused jätavad märkimisväärse osa kahjudest välja maksmata– If Kindlustuse hüvitatud kahjude protsent on 97.
  6. Kindlustus remondib sõiduki võimalikult soodsas kohas, enamjaolt kusagil garaažis – If rõhub kvaliteetsele, õiglasele ning läbipaistvale kahjukäsitlusele, seda on silmas peetud ka partnerite valikul. Kõigil on võimalik Ifi kodulehel kontrollida, millise partneri juures tema sõidukit õnnetuse järel parandama hakatakse: https://www.if.ee/web/ee/eraklient/kahjukasitlus/partnerid/pages/default.aspx
  7. Kindlustus ei hüvita kahju, kui ostutšekk on kadunud – If  hüvitab varakahjusid põhimõttel „vana vastu uus“ ning ostutšekk ei ole ilmtingimata vajalik, kuid klient peab suutma tõestada, et hävinud vara kuulus temale.
  8. Kui majal puudub piksekaitse varras, siis kindlustus äikese tekitatud kahju ei hüvita – If ei nõua piksekaitse süsteemi ning selle puudumine ei mõjuta kuidagi kahju hüvitamist. Sellegipoolest soovitame kindlasti paigaldada kodu kaitseks piksekaitse süsteem.
  9. Kahjukäsitlejaid premeeritakse, kui nad jätavad kahju välja maksmata või venitavad sellega - tegelikult on vastupidi – kahjukäsitlejad püüavad oma tööd võimalikult kiiresti teha ning suur enamus kahjudest saavad lahenduse juba päeva või paariga.